He, hallo!
Ik ben Sophie Neppelenbroek, een gedreven grafisch vormgever met meer dan 8 jaar werkervaring in verschillende disciplines, gestructureerd werkend in een creatieve omgeving.
Gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve, betrokken oplossingen voor merkidentiteit, drukwerk, verpakkingen en digitale media, het ontwerpen van zowel online als offline marketingmateriaal en het bedenken en creëren van multichannel marketingcampagnes.
Van jongs af aan was ik al creatief bezig en aan het ontdekken. Na mijn kunstacademie-opleiding in Den Haag kreeg die reis een mooi vervolg, gevoed door ambitie en passie voor visuele communicatie.
De afgelopen jaren heb ik aan veel mooie projecten mogen werken. Van merkidentiteit tot digitale campagnes, conceptontwikkeling en grote of compacte visuele communicatie-uitingen. Dit vak blijft inspireren!
Naast creatief vaardig ben ik een teamplayer die gelooft in samenwerking en het delen van ideeën. De wisselwerking en afstemming met collega’s, klanten, partners en leveranciers geeft me energie. Ook geniet ik van de rol als mentor voor stagiaires en junior DTP-ers, waarbij ik mijn kennis kon doorgeven en anderen kon inspireren en stimuleren.
Momenteel werk ik als Creative Lead & Designer bij APCreation in Amsterdam en daarnaast als freelancer vanuit Hilversum.
Samenwerken of op zoek naar een ontwerper? Bel of mail mij gerust!
Mijn skills
Persoonlijke skills
Communicatief vaardig, sociaal en inlevend, teamspeler en ook goed in staat om zelfstandig te werken, initiatiefrijk en sterk organiserend vermogen, creatief, kwaliteitsbewust en perfectionistisch, doorzetter, praktisch, gevoel voor humor.
Design skills
Motion design, 360 campagnes, banners, e-mail, DOOH, poster, event branding, social media, illustratie en meer..
Software skills
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Indesign, Adobe Aftereffects, Word & Excel, Powerpoint, Wordpress, Figma.
Relevante werkervaring
Creative Lead APCreation: 2023 - heden
Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van creatieve strategieën en concepten om de merkidentiteit en bedrijfsdoelstellingen te versterken.
-
Leiding geven aan het creatieve team, waaronder grafisch ontwerpers, copywriters, en andere creatieve professionals.
-
Ontwikkelen van innovatieve en effectieve creatieve concepten voor diverse marketingcampagnes, projecten, en merkinitiatieven.
-
Zorgen voor consistente merkuitingen en bewaken van de merkidentiteit over alle communicatiekanalen.
-
Samenwerken met andere afdelingen, zoals marketing, sales en productontwikkeling, om ervoor te zorgen dat de creatieve output aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen.
-
Begeleiden en coachen van teamleden om hun creatieve vaardigheden en prestaties te verbeteren.
-
Coördineren van de productie van creatieve materialen, inclusief print, digitale en multimedia inhoud.
-
Presenteren van creatieve ideeën en concepten aan interne stakeholders en klanten.
-
Blijven volgen van trends en ontwikkelingen binnen de industrie om innovatieve oplossingen te kunnen bieden.