Frank energie - Mediacampagnes
Campagne Zomer 2023

​Op drukke vakantiedagen staan mensen vast in hun auto op de wegen naar het zuiden. Ze zijn op weg naar hun vakantie. Een tijd om uit te rusten, alles achter je te laten, maar misschien ook wel om een aantal zaken te evalueren en vooruit te kijken.
Hier wilde Frank met een campagne op inhaken. Er is een boodschap en contactstrategie opgesteld en vanuit hier zijn verschillende uitingen gecreëerd.
Onderwerpen boodschap:
Frank Energie, dynamisch, zon en wind, Frank, auto, vakantie, zon, lage uurtarieven, slim laden
​
Contactstrategie:
-
OOH: Op de weg naar het zuiden beginnen we ons verhaal. We wensen onze landgenoten een fijne vakantie.
-
Tijdens hun vakantie benaderen we ze enkele keren met uitingen die een brug slaan tussen hun vakantie en hun energiezaken thuis.
-
Op de terugweg verwelkomen we ze terug in Nederland en sporen ze aan om bij Frank te komen
-
In de eerste week dat ze terug zijn retargeten we ze met ons aanbod
-
OOH terug: Buiten de spits, is de stroom goedkoper





Campagne
Frank over energie
​
Frank over energie. De letterlijke betekenis is: recht voor zijn raap over energie.
Het biedt ons de ruimte om relatief agressief te zijn en ons duidelijk af te zetten tegen establishment, zonder dat we heel brutaal zijn. We vertellen steeds een eigen propositie, of een benefit van Frank, in een vorm waarmee we ons afzetten tegen ‘niet slimme energie’.
​
-
Display en social (geanimeerd) Thema: alternatief voor vast en variabel
-
Display en social (geanimeerd) Thema: digitale meter
-
Display en social (geanimeerd) Thema: goedkoper
-
Display en social (geanimeerd) Thema: dynamisch uitleggen
-
Display en social (geanimeerd) Thema: dynamisch uitleggen
-
Display en social (geanimeerd) Thema: slim laden, propositie






